fbpx

Dijital Pazarlama Metrikleri

Dijital Pazarlama Metrikleri

Dijital Pazarlama Metrikleri sayesinde kampanyanızda yer alan verileri ve sonuç değerlerini daha iyi ölçümleyebilirsiniz. Pazarlama metrikleri sayesinde dijital pazarlama terimleri hakkında da aynı şekilde bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Çünkü terimleri bilmeniz halinde verileri okumanız için metriklere ihtiyacınız olacak.

Dijital Pazarlama Metrikleri aslında biraz matematiksel işlemleri içeriyor. Sizlerde bu metrikler ile reklamlarını rahat bir şekilde ölçümleyebilirsiniz.

Hiç zaman kaybetmeden Dijital Pazarlama Metriklerine geçelim..

Tıklama Başına Maliyet (CPC)

Tıklama başına maliyetin İngilizce karşılığı Cost Per Click (CPC) anlamına gelmektedir. Reklam mecralarında takip edebileceğiniz en önemli metriktir.

Tbm hesaplaması çok kolay arkadaşlar.

Tbm x Tıklama Sayısı = Maliyet
0,35 x 200 = 70 TL

Tıklama Oranı (CTR)

Conversion Through Rate (CTR) yani Türkçe karşılığı Tıklama Oranı (TO) olarak bilinen metrik. Reklama tıklayan ve görüntüleyen kullanıcıların oranıdır.

Tıkalama Sayısı / Gösterim Sayısı = Tıklama Oranı (TO)
700 / 5.000 = %0,14

Google Ads Tıklama Oranı Arttırma

Bin Gösterim Başına Maliyet (CPM)

CPM’in açılımı Cost Per Mille yani Bin Gösterim Başı Maliyet anlamına gelmektedir. Yayınladığınız reklamın 1000 kez gösterilmesi sonucu ödeyeceğiniz maliyet metriğidir.

Reklam Maliyeti / Gösterim Sayısı X 1.000 = CPM
1.400 / 400.000 X 1.000 = 3.5 TL

İzleme Başına Maliyet (CPV)

Cost Per View (CPV) yani İzlenme Başına Maliyet anlamına gelmektedir. CPV genelde YouTube ağırlıklı olup Video reklamlarında kullanılan terimdir.

Maliyet / Video İzlenme Sayısı = CPV
1.000 / 200.000 = %0,005 TL

Form Başına Maliyet (CPL)

Cost Per Lead (CPL) Türkçe karşılığı ise Form Başına Maliyet demektir. Reklamlarınızdan gelen kullanıcın doldurduğu her form başına maliyet anlamına gelmektedir.

Maliyet / Form Doldurma Sayısı = CPL
500 / 10 = 50 TL

Aksiyon Başına Maliyet (CPA)

Cost Per Action (CPA) Türkçe karşılığı ise Aksiyon Başına Maliyet anlamına gelmektedir. Hedeflediğiniz aksiyon başına ödeyeceğiniz maliyet. Örneğin ürün satışı hedeflediyseniz ona göre bir maliyet biçimidir.

Örneğin: Magic Mouse satışını hedefliyorsunuz ve reklam bütçesi olarak 800 TL ayırdınız ve bu kampanya sonucunda 25 adet Magic Mouse satıldı ve sonucunda CPA hesaplanır.

Maliyet / Aksiyon Değeri = CPA
800 / 25 = 32 TL

Dönüşüm Oranı (CR)

Dönüşüm oranın diğer söylenişi ve en yaygın biçimi Conversion Rate anlamına gelmektedir. Web sitenize gelen kullanıcıları hedeflediğiniz etkileşime ulaşıp ulaşmadığının değeridir.

Örneğin : E-Ticaret kitabı satıyorsunuz ve reklamdan gelen 200 kişiden sadece 20 tanesi kitabı satın aldı bu durumda dönüşüm

Dönüşüm Oranı : 20 / 200 = %1’dir.

İndirme Başına Maliyet (CPI)

Cost Per Install yani İndirme Başına Maliyet anlamına gelmektedir. Genelde mobil pazarlama yani mobil uygulama reklamlarında hedeflemeler arasında yer alan maliyet türüdür.

Maliyet / Uygulama İndirme Sayısı = CPI
300 / 120 = 2.5 TL

Dijital Pazarlama Metrikleri içeriğini sizler için PDF’e çevirdim.

[Toplam:2    Ortalama:5/5]

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.